IV. szekció: Az oktatás szerepe a romák integrációjában
2011. szeptember 15, csütörtök
Kállai Ernő, 19:33
Képgaléria  Nyomtatás  E-mail 

IV. SZEKCIÓ: AZ OKTATÁS SZEREPE A ROMÁK INTEGRÁCIÓJÁBAN

Szekcióvezető: Bábosik István (tanszékvezető, Kodolányi János Főiskola Neveléstudományi Tanszék)


2011. november 16. szerda

14.30-16.30

Forray R. Katalin (egyetemi tanár, a Pécsi Tudományegyetem Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskolájának vezetője): Cigány diákok a felsőoktatásban

Szalai Júlia (tudományos tanácsadó, MTA Szociológiai Kutatóintézet): Az esélyegyenlőség megfogyatkozott esélyei: a roma gyerekek iskolai szegregációjának társadalmi felhajtóerői

Nahalka István (docens, ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar Oktatáselméleti Tanszék): Tények, adatok és következtetések: a roma gyerekek integrációja a közoktatásban

Felkért hozzászólók:

Orsós Anna (adjunktus, Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Romológia és Nevelésszociológia Tanszék)

Csovcsics Erika (pedagógiai szakértő, Csányi Alapítvány)


2011. november 17. csütörtök

10.00-12.00

Havas Gábor (szociológus, az MTA Szociológiai Kutatóintézetének nyugalmazott főmunkatársa): Az integrációs oktatáspolitika dilemmái

Torgyik Judit (tanszékvezető-helyettes, Kodolányi János Főiskola Neveléstudományi Tanszék): Nemzetközi törekvések a cigányság oktatásának fejlesztése terén

Kállai Gabriella (tudományos munkatárs, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet): Közvélekedések az integrációról

Felkért hozzászólók:

Csillei Béla (igazgató, Dr. Hegedűs T. András Szakiskola, Középiskola, Általános Iskola és Kollégium)

Orsós János (elnök, Dzsaj Bhím Közösség)