Kovács László
2011. szeptember 15, csütörtök
Kállai Ernő, 20:01
Képgaléria  Nyomtatás  E-mail 

KOVÁCS LÁSZLÓ

főiskolai docens, Eszterházy Károly Főiskola Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar Kisebbségtudományi Tanszék

kovlac@ektf.hu

Az egri Eszterházy Károly Főiskolán ének-zene szakos általános iskolai tanárként szerezte első diplomáját 1993-ban. 1997-ben pedagógia szakos tanárként végzett a Kossuth Lajos Tudományegyetemen, majd 2001-ben a Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Karán történelem tanári szakán szerzett oklevelet. PhD értekezését az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karának Neveléstudományi Doktori Iskolájában 2009-ben védte meg. Az 1993 és 2001 között általános iskolai és gimnáziumi tanárként eltöltött évek után 2001-től kezdve az egri Eszterházy Károly Főiskola oktatója volt, majd 2005 és 2009 között a váci Apor Vilmos Katolikus Főiskola Romológiai és Alkalmazott Társadalomtudományi Intézetének adjunktusaként, 2009-től pedig docenseként működött.

 2010-től kezdve az Eszterházy Károly Főiskola Tanárképzési és Tudástechnológiai Karának Andragógiai és Közművelődési Tanszékén óraadóként dolgozott. Jelenleg az Eszterházy Károly Főiskola Tanárképzési és Tudástechnológiai Kara Kisebbségtudományi Tanszékének docense.  A Magyar Pedagógiai Társaság, az MTA Miskolci Akadémiai Bizottsága, valamint a „Professzorok az Európai Magyarországért” Egyesület tagja. Számos publikációja foglalkozik roma integrációs kérdésekkel; közreműködött a témában folytatott, „A romák esélyegyenlősége Magyarországon” című NKFP- kutatásban is.


Előadásának összefoglalója

Kutatás közben – A görög kisebbség Egerben

Eger város történetében, kultúrájának és mindennapjainak alakításában már évszázadokkal ezelőtt jelentős szerepet játszottak a különböző nemzetiségek polgárai.  Ebben a színes palettában üdítő, rendkívül érdekes és értékes elemként jelenik meg a görögség. Újonnan alakult tanszékünk – az Eszterházy Károly Főiskola Tanárképzési és Tudástechnológiai Karának Kisebbségtudományi Tanszéke – fontos feladatának tartja, hogy feltárja, összegyűjtse és bemutassa a városban, valamint a régióban élő kisebbségek történelmét, kultúráját, adott területen megmutatkozó „katalizátori” szerepét, elsősorban mikrotörténeti megközelítésben.